شناسهٔ خبر: 176574 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

۳ هزار واحد مسکونی اقشار کم‌درآمد روستایی طی سال جاری تحویل شد

مجید جودی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه برنامه سال جاری بنیاد برای احداث مسکن اقشار کم‌درامد در روستاها ۴۰ هزار واحد است، از فرایند ساخت ۲۹ هزار و ۷۶۵ واحد طی امسال تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای امسال در این بخش ۳ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شد.

مجید جودی معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از برنامه ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد روستایی خبر داد و گفت: از این تعداد واحد مسکونی، ۲۹ هزار و ۷۶۵ واحد در فرایند ساخت قرار دارد و ۳ هزار واحد نیز تحویل متقاضیان شده است.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در بخش مسکن کم درآمدها در روستاها، علاوه بر وام کم بهره ۳۵۰ میلیون تومانی، زمین به شکل اجاره ۹۹ ساله به این دسته از متقاضیان  تعلق می گیرد. همچنین دولت کمک های بلاعوض به عنوان آورده مردم به این دسته از متقاضیان می‌دهد که این کمک در حال حاضر حدود ۱۲۰ میلیون تومان است که از طریق دولت و سایر نهادهای حمایتی تامین می شود.

جودی توضیح داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمیته امداد امام خمینی تفاهمی منعقد کرده است که بر اساس آن مقرر شده تا علاوه بر کمک بلاعوض ۱۲۰ میلیون تومانی دولت و نهادهای حمایتی، از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای هر واجد شرایط ۱۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق بگیرد و بدین ترتیب در تلاش هستیم تا آورده این گروه ها را که توان تامین آورده اولیه را ندارند تامین کنیم.

وی تاکید کرد: برای افرادی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند نیز از روش های دیگر کمک‌های بلاعوض تامین خواهد شد.